Trasa

Startem a cílem závodu je Karlovo údolí .Logo

Karlovo údolí je výjimečným a malebným zákoutím uprostřed nádherné přírody na prahu NP České Švýcarsko. V posledních letech bylo téměř zapomenuto, avšak nyní znovu pomalu ožívá.

Pro lidi ho v novodobé historii objevil pan Karl Schütz, majitel pekařství ve Šluknově, který zde během výstavby železniční trati mezi Rumburkem a Šluknovem v roce 1872 zřídil vývařovnu pro dělníky a zvědavé kolemjdoucí. Když se o několik málo let později pustil do výstavby větší restaurace, která již stála na stejném místě jako pozdější lázeňský hotel, objevil při kopání základů neolitickou kamennou sekeru, která může svědčit o tom, že tímto údolím procházeli lidé již před tisíci lety.

Dobová fotografie Karlova údolí

Dále trasa pokračuje k Čítkovu mlýnu, kde se můžete i klidně před závodem ubytovat

Čítkův mlýn

Od Čítkova mlýnu pokračujete dále směr na Kunratice k Arboretu Střední lesnické školy

autor: Milena (mapy.cz)
Ke Kunraticím

Kousek za Kunraticemi na Vás bude čekat první občerstvovací stanice na 5.km (Rozcestník u Doubku)

Rozcestí u Doubku (autor: Autor: Milan Keršláger)

Dále trasa vede k vrcholu hory Hrazený

na 7.km si můžete ještě doplnit zásobu vody, pokud jí budete potřebovat (další občerstvovací stanice je na 11.km)

Autor: josef pokorak
Studánka na 7.km

V této části trasy Vás čeká největší stoupání celé trasy.

Vrcholem na trase je Volská vyhlídka s Bienertovým křížem.  Kdo byli František a Eduard Bienertové si můžete přečíst na stránkách Jarního Šluknovska

Odtud trasa pokračuje po zelené značce směr Staré Hraběcí, Velký Šenov, Lobendava.

Cestou uvidíte krásnou krajinu

Po seběhnutí do obce Knížecí bude pokračovat přes louky směrem k bývalému mlýnu

Od mlýna (10.km) pokračujete zase stoupáním.

na 11.km Vás čeká Studánka pod obrázkem

Pokračujícím stoupáním dorazíte na Zelený kříž

Výsledek obrázku pro zelený kříž křečany

Na tomto rozcestníku budete pokračovat směrem po zelené značce směr prameny Mandavy

Pozvolným stoupáním pokračujeme podél přítoků Stříbrného potoka kolem Ptačího vrchu až k odbočce k pramenům Mandavy kde bude další občerstvovací stanice, z které budete pokračovat dál po zelené značce.

Cestou budete mít další vyhlídku tentokrát směrem na Lužické Hory

Po přeběhnutí silnice pokračujete už skoro pořád z kopce kolem Světlého kopce až na osadu Valdek.

Z Valdeku dále z kopce po Valdecké cestě směrem na Karlovo údolí. Cestou se napojíte na žlutou stezku a po té kolem bývalé hájovny pokračuje až do cíle

V cíli se na Vás budeme těšit.